Χαράζει Τρίτη, το FIAT 500 με καλωσορίζει στο σικάτο εσωτερικό του και βάζω πλώρη για το σημείο συνάντησης. Το ηλεκτρικό 500ράκι το γνωρίσαμε το 2020 και έκτοτε εξακολουθεί να τραβάει τα βλέμματα. Ωστόσο, ξέχωρα από τη σχεδίαση, με το 500 BEV οι Ιταλοί κατάφεραν να δημιουργήσουν μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για τη πόλη. Η οποία δεν σχετίζεται σε τίποτα με το συμβατικό αδελφάκι του και σε καλωσορίζει στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης.
Το FIAT 500 BEV κινείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ με 118 PS και 220 Nm, το οποίο κινεί τους εμπρός τροχούς και αντλεί ενέργεια από μπαταρία ωφέλιμης χωρητικότητας 37,3 kWh.
O οδηγός του ηλεκτρικού FIAT 500 έχει στη διάθεσή του τρία οδηγικά προφίλ: Normal, Range και Sherpa.
Στο σημείο εκκίνησης, το 500 είχε μπαταρία 90% και 265 km αυτονομίας στον υπολογιστή ταξιδιού. Επιλογή προφίλ Νοrmal λοιπόν, στο οποίο το 500 BEV οδηγείται όπως ένα συμβατικό σουπερμίνι, αυτόματη λειτουργία του κλιματισμού στους 21°C και, φύγαμε.
Στον αυτοκινητόδρομο το ιταλικό μικρό αγγίζει και διατηρεί τα 130 km/h με ευκολία, οπότε το πρώτο σκέλος ολοκληρώθηκε συνοπτικά. Το ποσοστό μπαταρίας έπεσε στο 74%, ο υπολογιστής ταξιδιού έδειχνε 173 km αυτονομίας και μέση κατανάλωση στα 17,3 kWh/100 km. Νούμερο που αποδεικνύει πως αν και το 500 έπεσε στα βαθιά και δεν είχε πολλές ευκαιρίες να ανακτήσει ενέργεια, αρνήθηκε να γίνει σπάταλο.
Δεύτερος σκέλος, με τη θερμοκρασία να ανεβαίνει στη καμπίνα καθώς επιλέγω από τον διακόπτη στη κεντρική κονσόλα το πρόγραμμα Sherpa. Το τελευταίο μειώνει την απόδοση του κινητήρα και του κλιματισμού, ενώ περιορίζει την τελική στα 80 km/h για βέλτιστη αυτονομία.
Τα πρώτα χιλιόμετρα της διαδρομής είναι κατηφορικά, με την ανάκτηση ενέργειας να λειτουργεί συνέχεια και τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 1,8 kWh/100 km. Ταυτόχρονα, το γράφημα της στιγμιαίας κατανάλωσης στην οθόνη του infotainment σε παρασύρει σε ένα παιχνίδι διατήρησης του αρνητικού προσήμου εμπρός από τη ροή ισχύος. Στο τέλος του δεύτερου σκέλους, η μέση κατανάλωση είχε επιστρέψει σε λογικό αλλά άκρως οικονομικό επίπεδο, επιτυγχάνοντας 11,6 kWh/100 km με την μπαταρία να έχει φτάσει στο 63% και το αυτοκίνητο να προβλέπει ακόμη 134 km αυτονομίας.
Μένουμε σε κλίμα επαρχιακής διαδρομής και επιστρέφουμε στη λειτουργία Νormal. O κλιματισμός ενεργοποιείται, η μικρή καμπίνα δροσίζεται γρήγορα και το infotainment με ενημερώνει ότι καταναλώνει μια κιλοβατώρα. Με πιο σβέλτο ρυθμό, πατώντας το πεντάλ του φρένου το «σκαλοπάτι» από την ανάκτηση είναι αισθητό αλλά έτσι μεγιστοποιήσεις το όφελος. Το τρίτο σκέλος κλείνει με 43% ποσοστό μπαταρίας, 89 km αυτονομίας και μέση κατανάλωση 13,9 kWh/100 km. Συμπέρασμα; Το 500 δεν βλέπει τους δρόμους της περιφέρειας με τρόμο.
Εντός έδρας
Ήρθε η ώρα για εντός έδρας παιχνίδι. Λειτουργία Range στο οδηγικό προφίλ για οδήγηση one-pedal και ρότα για το κέντρο της Αθήνας. Σε ρυθμό πόλης σπάνια καταφεύγεις στο πεντάλ του φρένου, την στιγμή που το επανειλημμένο σταμάτα ξεκίνα ευνοεί την ανάκτηση ενέργειας. Έτσι, το 500 έφτασε στον προορισμό του με μέση κατανάλωση μόλις 10,4 kWh/100 km με το ποσοστό μπαταρίας να έχει πέσει στο 37% και την αυτονομία να έχει μειωθεί στα 86 km.
Συνολικά, η μέση κατανάλωση ήταν 13,3 kWh/100 km και κάπως έτσι το FIAT 500 BEV απέδειξε ότι είναι ιδιαίτερα οικονομικό στη πόλη, καταφέρνοντας παράλληλα να έχει μέτρο και όταν κινείται έξω από αυτήν.
Τεχνολογία BEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία ιόντων λιθίου 37,3 kWh (ωφέλιμη)
Συνδυαστική απόδοση 118 PS, 220 Nm
Μετάδοση Εμπρός, κιβώτιο σταθερής σχέσης
Διαστάσεις 3.632 x 1.683 x 1.527 mm
Χώρος αποσκευών 185 lt
Βάρος 1.440 kg
Τιμή Από €28.300
ΦΟΡΤΙΣΗ-ΧΡΟΝΟΣ
Μέγιστη φόρτιση AC 11 kW
Μέγιστη φόρτιση DC 85 kW
Χρόνος φόρτισης στα 11 kW Περίπου 4h
Χρόνος φόρτισης στα 85 kW 35’ (0-80%)
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ*
Εθνική οδός 17,3 kWh
Δίκτυο περιφέρειας eco 11,6 kWh
Δίκτυο περιφέρειας normal 13,9 kWh
Αστικός κύκλος 10,4 kWh
*Μέτρηση DRIVE, Μετρήσεις κατασκευαστή
Δείτε τι κατανάλωσαν και πώς τα υπόλοιπα BEV του Eco Race 2022